Random


Jag har börjat få så enormt ont i huvudet det sista. Så nu ska jag börja använda mina glasögon igen, som är strykfula och inte passar mig det minsta. De ser alldeles för små ut, men jag måste använda dem flitigt om jag ska få nya snygga"/

Jag börjar känna mig riktigt korkad. Jag ska göra en tidslinje på historian men ALLA epokerna och vi har hållt på i tre veckor, det skulle egentligen vara klart imorrn, men vi fick denna veckan med lektioner på oss och nästa att lämna in för korrekturläsning. Plus att vi dessutom ska skriva musikhistoria till den. Så nu har jag total panik, eftersom jag inte kommit någonvart. Vi ska helst vara klara nu, jag har knappt börjat med medeltiden. *skam*
 
Jag älskar verkligen Estet men efter lördagen så har jag insett att vårt estet är helt jävla oseriöst. PÅ Hvittfeldtska där Frida och Maja går hade de på intagningsprovet ett två timmars långt teoriprov, en heldag med spelande, två instrument och dessutom ca 150 sökanden, varav 30 skulle tas in. Vi hade ett fem minuters teoriprov, ett instrument(dock två i tvåan) och vissa i klassen gjorde inte ens provet. På Musik&Gehörsläran började Erland med att fråga hur ser en G-klav ut. Det är typ, fem pers i klassen som kan läsa noter, varav en som är dansare. Erland blir chockad när jag kan vad ett korsförteken är, och att man kan använda ett återställningstecken när man inte vill ha ett ciss eller cess längre. Så jag vet inte riktigt om jag ska tycka att det är lame, eller en bra grund. 
 
Men nu är det seent, och jag kommer inte kunna se pretty ut på kortet imorrn om jag inte sover nu^^ Puss på er

//Tilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0