Vad är meningen?

Vad är egentligen meningen med livet? Jag har insett att inte har en aning om vem jag är. Eller jo, jag är den konstiga, den som inte är som alla andra. Den som sitter hemma och umgås med familjen när alla "vänner" är ute och festar och super sig så redlöst fulla att de inte kommer ihåg vad de gjorde dagen innan när de når baksmällan. Jag tycker det är äckligt att man inte kan ha nån gräns, att man dricker så mycket att man inte kan kontrollera sin egen kropp. Mina föräldrar tycker att det är jättebra att jag inte dricker. Mina vänner kan inte förstå hur jag inte kan göra det. De vill inte respektera att jag är nykterist. Men de har äntligen fattat att jag inte dricker, att jag inte håller på med tobak och spice. Men nu vill de inte umgås med mig. Allt har blivit så konstigt. Det är verkligen så att man blir som man umgås, speciellt när man är kär. Alla säger att de kommer sakna sin bästa klass så otroligt, och visst kommer jag sakna vissa, men jag kan inte vänta på den nya klassen i Vara, där jag hoppas att alla kommer vara lite mer mogna än asen här i Herrljunga.

Half the night I waste in sighs,
Half in dreams I sorrow after.
The delight of early skies,
In a wakeful doze I sorrow.
For the hand, The lips, The eyes,
For the meeting of the morrow.
The delight of happy laughter,
The delight of low replies


Maud av Alfred Lord Tennyson

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0