I will never belong in your world.

Just nu sitter jag hemma hos min kusin i Bollebygd, där festen utanför pågår för fulla muggar. Bokstavligt talat. man kan väl säga att det är den första gången jag är på en sån här fest. Och jag vet att det inte är min grej. Jag dricker inte alls, Och alla andra runt omkring mig dricker som om de inte har nån gräns. Jag känner inte en själ här, förutom Sara, och det gör mig väldigt obekväm att inte veta hur alla är när de är lite lulliga, eller mycket. Mamma kommer snart, men det kommer säkert vara de längsta minuterna i mitt liv. Det är så jävla tråkigt här. Jag har inte ätit på hela dagen och jag börjar verkligen känna att det inte var värt det att komma hit. Jag tänkte att det skulle bli bättre mellan oss, men jag blir bara mer och mer trött på henne. Jag känner inte att jag räcker till. Jag köpte en så lamo present till henne. Jag köpte ett baglady halsband för 300:- men det var knappt nån reaktion på det. Men när hon fick en hello kitty neccesär, med lite hello kitty grejer i blev hon helt såld. Det kändes så fel att jag som kännt henne längst av alla här inte ens kan ge henne en present som hon tycker om. Jag vet verkligen inte hur fan jag ska göra, för vad jag än gör så blir det fel. Jag hoppas verkligen att mamma kommer snart, för jag pallar inte med alla människor som är fulla och högljudda, och bara allmänt inte jag. Jag kanske låter självgod, eller egoistisk, men det är verkligen inte jag. Alla andra kan få tycka att det är okej att vara fulla varje helg och festa, men jag är inte den sortens person. Jag är nykteristen. den tråkiga, ordningsfulla ansvarstagande personen. Men kan jag inte få vara det då? Måste alla vara likadana? Kan jag inte få vara som jag är?

Jag skulle ljuga om jag sa att jag var okej, om jag bara skulle le och säga att allt är bra. Jag vill kunna säga, jag behöver en axel att luta mig mot, när det är tufft. Jag skulle vilja lita på att det stannar mellan oss. Men jag vet att inget av det går, för det slutar bara med tvivel, förrädelse och att jag bara går ner mot det svarta hålet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0